FAQ
Wat is een Virtueel Assistent?
Een Virtueel Assistent (VA) is een zelfstandige die andere ondernemers ondersteunt en adviseert. Dat gebeurt voornamelijk online en hierdoor kan er vanuit iedere locatie gewerkt worden. Een Virtueel Assistent voert vaak uiteenlopende taken voor diverse opdrachtgevers uit. Vaak gaat het verder dan uitvoeren en adviseert de Virtueel Assistent ook en is daardoor eveneens een belangrijke sparringpartner op niveau.
Voor wie is een virtueel Assistent bedoeld?
Een Virtueel Assistent kan worden ingehuurd door alle ondernemers die het tijdelijk of structureel te druk hebben. Of u nu ZZP’er bent of CEO van een multinational, u kunt uw tijd maar één keer besteden. Een Virtueel Assistent neemt u werk uit handen en zorgt ervoor dat u uw tijd aan kerntaken kunt besteden.
Wat zijn de voordelen van een Virtueel Assistent?
Een Virtueel Assistent is zelf ook een ondernemer, dus weet wat het ondernemerschap inhoudt. Een Virtueel Assistent is flexibel inzetbaar. Tijdens drukke periodes kan een Virtueel Assistent voor meer uren worden ingehuurd dan tijdens rustige periodes. Zo betaalt u alleen voor de uren die u nodig heeft.
Verder heeft u geen personeelskosten zoals verzekeringen of pensioen en geen kosten voor een werkplek. Veel Virtueel Assistenten zijn leergierig en zullen in zichzelf blijven investeren door middel van cursussen en opleidingen.
Wat zijn de kosten van het inhuren van een Virtueel Assistent?
De tarieven van een Virtueel Assistent zijn afhankelijk van de expertise en ervaringen van een Virtueel Assistent.
Mijn standaard uurtarief is € 45,00 en € 435,00 voor een strippenkaart van 10 uur.
Indien u mij voor een langere periode of een vast aantal uren per week/maand in wil huren, kunnen wij een pakketprijs afspreken. Alle tarieven zijn exclusief BTW.
Van tevoren spreken wij af hoeveel uren ik voor u werk. Mijn uren registreer ik met behulp van Toggl en wekelijks of maandelijks kan ik hiervan een rapport sturen.
Eventuele extra uren zullen altijd eerst worden overlegd.
Voor hoeveel uur kan ik je inhuren?
U kunt mij al vanaf 4 uur in de maand inzetten. Dit kan structureel bij dagelijkse of wekelijkse terugkerende taken, maar ook bij tijdelijke drukte en interim opdrachten.
Zit ik vast aan een contract?
U zit niet vast aan een contract. Het is echter wel gebruikelijk om bij een opdracht voor langere periode een Overeenkomst van Opdracht op te stellen. Hierin staat vaak een opzegtermijn van twee weken of één maand.
Wanneer een strippenkaart op is, bent u niet verplicht om een nieuwe te kopen.
Losse uren worden aan het einde van de maand gefactureerd.
Hoe werken wij op afstand samen?
Ik houd van persoonlijk contact. Vandaar dat ik mij ook uitleen als interim bij bedrijven. Maar voornamelijk werk ik vanuit mijn eigen kantoor.
Indien van toepassing werk ik op de werkomgeving van de opdrachtgever.
Ook is het mogelijk om via OneDrive documenten te delen waarin wij gezamenlijk kunnen werken. Voor projectmanagement gebruik ik graag de tool Trello. Communicatie kunnen wij hebben via de mail, telefoon, Zoom, etc.
Voordat wij samen gaan werken, zullen wij hier duidelijke afspraken over maken wat wenselijk is.
Zijn mijn bedrijfs- en persoonsgegevens gewaarborgd?
Uiteraard ga ik vertrouwelijk om met uw bedrijfs- en klantgegevens.
In artikel 8 in mijn Overeenkomst van Opdracht staan dan ook geheimhouding, datalekken en AVG vermeld.